עובד זר סיעודי משכורת - עלות העסקת עובד זר סיעודי

א.ב המרכז הישראלי לעובדים זרים בע"מ

שירות של עובד זר הינו צורך אקוטי שהוא אינו בגדר מותרות, ובכל זאת באופן טבעי, מי שמתעניין בנושא של עובדים זרים לסיעוד משכורת היא אחד הדברים הראשונים שהוא מברר, על-מנת להבין מה היקף ההוצאות להן הוא צפוי כשהוא בוחן עלות העסקת עובד זר סיעודי.

אז הנה הנתונים שאתם זקוקים להם:

כשמחפשים עובד זר סיעודי משכורת מורכבת מכמה גורמים

  • שכר המינימום לו זכאי עובד זרצמוד לשכר המינימום במשק. יש לעקוב אחר שינויים בנושא, אך נכון להיום (אוגוסט 2020)הוא עומד על 5300 ₪. יש לציין כי עובד זר ותיק יגבה לעיתים סכום גבוה יותר, יחד עם זאת הוא מגיע עם ניסיון ומיומנויות שיתכן ואין לעובד זר החדש בתחום הסיעוד.
  • בנוסף לכך, נהוג לשלם לעובד הזר “דמי כיס” בסך 100 ₪, בדרך כלל לקראת יום החופש השבועי שלו. את דמי הכיס משלמים גם אם העובד לא לקח את יום החופש. למרות המינוח של “דמי כיס” יש לדעת שמדובר במרכיב המהווה חלק אינטגרלי משכרו של העובד הזר ולכן יש לוודא שהדברים רשומים בצורה ברורה בחוזה ההעסקה הנחתם עם העובד.
  • תוספת נוספת לשכר קיימת כאשר מדובר בעובד שבוחר לעבוד גם ביום המנוחה. עבודה זו מזכה אותו בתשלום נפרד ונוסף שלא יכול להיות נמוך מ 362 ₪.
  • כשמדובר על עובד זר סיעודי משכורת יכולה להיות בניכוי הוצאות המעביד עבור ביטוח רפואי לעובד הזר והוצאות הנלוות למגורים וכלכלת הבית. חשוב לציין כי גובה הניכויים לא יכול לעלות על 25% משכר הברוטו של העובד וגם נושא זה כפוף להנחיות שונות.
  • על שכרו של העובד הזר משפיע גם השכר המקובל בשוק. זהו תחום שמתנהל בצורה דומה לכל שוק תעסוקתי אחר ויש שער הנחשב למקובל בשוק ולרוב ייקשה על מעסיק למצוא עובד שיסכים לעבוד תמורת שכר נמוך יותר.
  • העסקת עובד זר גם מחייבת את המעסיק בתשלום הביטוח הרפואי של העובד הזר, וכן דמי ביטוח לאומי כאשר אין חברת סיעוד המשתתפת בהעסקה.
  • על כל האמור יש להוסיף תנאים סוציאליים להם זכאי כל עובד במדינת ישראל – לרבות עובד זר, הכוללים תשלום דמי הבראה, חופש חגים וימי מחלה בעת הצורך, וכן תשלום הפרשות לפנסיה ופיצויים.

 

עלות העסקת עובד זר סיעודי, עובד זר סיעודי משכורת

יש לכלול בתוך חישוב עלות העסקת עובד זר סיעודי גם הוצאות על רישוי ואגרות

על אף שהן לא קשורות ישירות למשכורת העובד, יש להביא בחשבון גם את ההוצאות הנלוות לתהליך ההעסקה: אגרת בקשה להיתר העסקת עובד זר בגובה 310 ₪, אגרה עבור מבחן תלות – 180 ₪ (בכפוף לגובה ההכנסות) ואגרת הארכת רישיון עבודה (ויזה) אותה יש לחדש מדי שנה -175 ₪.

בנוסף, על פי החוק רשאיות חברות השמת כוח האדם לגבות עמלה של עד 2000 ₪ עבור דמי השמה, ובנוסף הן רשאיות לגבות עד 70 ₪ לחודש בגין דמי תאגיד.

יצירת קשר

א.ב המרכז הישראלי לעובדים זרים בע"מ כאן בשבילך:

השאירו פרטים ונחזור אליכם.

*בשעות הפעילות של החברה

שינוי גודל גופנים
ניגודיות

?זקוק לעובד זר

אנו התאגיד המוביל בהשמת עובדים זרים בתחום הסיעוד בישראל בעל רישיון הפעלת לשכה פרטית מטעם רשות האוכלוסין וההגירה

חייגו עכשיו: 09-7672345
או השאירו פרטים ומיד ניצור קשר