חובות וזכויות בהעסקת עובד זר

א.ב המרכז הישראלי לעובדים זרים בע"מ

הקצאת מקום מגורים

המטפל שוהה במחיצת המטופל משך כל שעות היממה, ומכאן שבית המטופל הינו למעשה גם ביתו של המטפל. לפיכך יש לדאוג לתנאים ראויים בבית המטופל עבור העובד, הכוללים, מרחב פרטי של מינימום 4 מטרים רבועיים, מיטה וכלי מיטה, ומקום לאיחסון החפצים האישיים וכמובן כלי אוכל, מקרר, שירותים ומקלחת במרחק סביר וגישה נוחה.

ימי חופש וחגים

עובד זר זכאי ל - 9 ימי חג בשנה. קיימת רשימת תאריכים הנוהגת בארצות המוצא השונות, וכל מעסיק ועובד צריכים לסכם ביניהם מראש באלו תאריכים מוסכם כי העובד יצא לחופשת חג. בנוסף קיימת זכאות לימי חופשה אשר מספרם נגזר ממספר שנות עבודתו של העובד הזר אצל אותו מעסיק.

שכר

בהתאם לחוק עובד זכאי לתשלום חודשי של שכרו, אשר לא יפחת משכר המינימום במשק. משכר מינימלי זה רשאי המעסיק לנכות הוצאות דיור ומזון של העובד, ועד לשיעור של 25% מגובה השכר. עם זאת, כמו בכל מגזר עובדים אחר - גם בתחום זה קיים השכר הנוהג בפועל, ולרוב לא ניתן לקבל את הסכמת העובד לתשלום מופחת ממנו. בנוסף, מחוייב המעסיק לשלם לעובד את כל תוספות השכר להם זכאי כל עובד במדינת ישראל - לרבות ימי חופשה, הבראה, פנסיה ופיצויי פיטורין. בחברתנו יסייעו לך לקבל תחשיב מדוייק של התשלומים הנדרשים הן בתחילת כינון יחסי העבודה והן בסיומם.

ביטוח רפואי מהיום הראשון

חלה חובה על כל מעסיק לבטח את העובד הזר המועסק אצלו בביטוח רפואי מרגע תחילת עבודתו. ביטוח זה, מעבר להיותו חובה חוקית, מבטיח כי הוצאות טיפול רפואי, בעת הצורך, לא יושתתו על המעסיק.

דיווח למוסד לביטוח לאומי

חובה חוקית נוספת החלה על המעסיק וחלה מיום תחילת ההעסקה. קיימת חשיבות רבה לדיווח זה, בעיקר במקרה של תאונת עבודה.

הודעה מוקדמת על הפסקת עבודה

במקרה של הפסקת עבודה מחוייב הצד היוזם לתת הודעה מוקדמת לצד השני. עובד רשאי להודיע על הפסקת עבודה ללא כל הנמקה, ואילו מעביד מחוייב בהליך של שימוע. ימי ההודעה המוקדמת הנדרשים עפ"י חוק משתנים בהתאם למשך תקופת ההעסקה שקדמה להם.

יצירת קשר

א.ב המרכז הישראלי לעובדים זרים בע"מ כאן בשבילך:

השאירו פרטים ונחזור אליכם.

*בשעות הפעילות של החברה

שינוי גודל גופנים
ניגודיות

?זקוק לעובד זר

אנו התאגיד המוביל בהשמת עובדים זרים בתחום הסיעוד בישראל בעל רישיון הפעלת לשכה פרטית מטעם רשות האוכלוסין וההגירה

חייגו עכשיו: 09-7672345
או השאירו פרטים ומיד ניצור קשר