יעוץ בסיום יחסי עבודה

א.ב המרכז הישראלי לעובדים זרים בע"מ

בין המטופל לעובד הזר שוררים יחסי עובד – מעסיק על כל המשמעויות הנובעות מכך. יחסים אלה מטילים חובות על כל אחד מהצדדים ובעלי משמעות מיוחדת בעת סיום יחסי העבודה.

ככלל, יש להבחין בין סיום יחסי העבודה הנעשים ביוזמת העובד הזר (התפטרות) ובין סיום הנעשה ביוזמת המעסיק (פיטורים), ובכל מקרה, הצדדים מוזמנים לפנות את לשכתנו לקבלת תחשיב מלא ומסודר הכולל את כל מרכיבי התשלום ושיעורם.

תחשיב זה הינו בגדר יעוץ בלבד, ואינו בא במקום יעוץ משפטי, אם נדרש.

ראוי לציין כי פטירה של המעסיק או מעברו למגורי קבע בבית אבות נחשבים כפיטורים של העובד, על כל המשמעויות הכספיות הנגזרות מכך.

  • הודעה מוקדמת: סיום יחסי עבודה על ידי מי מהצדדים צריך להיעשות על ידי הודעה בכתב. כאשר מדובר בפיטורי העובד על ידי המעסיק מחייב החוק גם ביצוע שימוע.

במידה שהעובד הוא אשר מתפטר הוא אינו מחוייב לנמק את החלטתו אולם חייב לתת הודעת מוקדמת כחוק.

הודעה מוקדמת לעובד המועסק מעל שנה תעמוד על חודש ימים. עובד המועסק פחות מכך – מספר ימי ההודעה המוקדמת נגזרים ממספר חודשי עבודתו.

  • פיצויי פיטורין: עובד המתפטר מיוזמתו זכאי לקבל כספי קרן פיצויים שהמעסיק חייב להפריש עבורו. שיעור ההפרשה נגזר משכרו החודשי של העובד ולא פחות משכר המינימום במשק. במידה והעובד פוטר על ידי המעסיק הוא זכאי לקבל שכר חודש עבור כל שנת עבודה שהשלים אצל מעסיקו.
  • ימי חופשה: במידה ונצברו לטובת העובד ימי חופשה שלא נוצלו – המעסיק מחוייב לשלם את תמורתם בתום תקופת ההעסקה. מספר ימי החופשה להם זכאי העובד נגזרים מתקופת העסקתו ותמורתם עומדת היום על מינימום 212 ₪ ליום, בהתאם לשכר המינימום. עובד המשתכר סכום גבוה יותר – שווי יום חופשה משתנה בהתאם.
  • תמורת ימי חג – במידה ועובד מסיים את עבודתו בטרם נוצלו ימי החג להם הינו זכאי, יש לשלם לו את תמורתם. תשלום זה נעשה עפ”י המועד בו חלו אותם חגים עליהם הוסכם בינו ובין המעסיק. בסה”כ זכאי עובד ל – 9 ימי חג בשנה.
  • הבראה – כל עובד זכאי לתשלום ימי הבראה. תשלום זה יש לשלם בתום כל שנת העסקה ואת יתרתו בסיום העבודה. הזכאות לתשלום קמה החל מסיום שנת העבודה הראשונה.
  • קרן פנסיה – כל מעסיק מחוייב עפ”י חוק להפריש כספים עבור העובד לקרן פנסיה בשיעורים הנקבעים לענין זה. הזכאות להפרשות אלה קמה לאחר 6 חודשי עבודה (אלא אם העובד היה מבוטח קודם לכן ואז הינו זכאי לתשלום רטרואקטיבי לאחר 3 חודשים).
  • תשלום מחברת סיעוד: במידה ועובד היה מועסק במקביל על ידי חברת סיעוד עליו לפנות אליה ולברר את חלקה בתשלום זכויותיו בסיום העבודה. לשכתנו מבצעת עבור לקוחותיה תחשיב משולב של הסכומים המגיעים לעובד מחברת “מתן שרותי רווחה” ומן המעסיק ובכך מסייעת למעסיק ולעובד הזר לקבל מענה מלא בכתובת אחת.

יצירת קשר

א.ב המרכז הישראלי לעובדים זרים בע"מ כאן בשבילך:

השאירו פרטים ונחזור אליכם.

*בשעות הפעילות של החברה

שינוי גודל גופנים
ניגודיות

?זקוק לעובד זר

אנו התאגיד המוביל בהשמת עובדים זרים בתחום הסיעוד בישראל בעל רישיון הפעלת לשכה פרטית מטעם רשות האוכלוסין וההגירה

חייגו עכשיו: 09-7672345
או השאירו פרטים ומיד ניצור קשר